twitter twitter twitter twitter

Luister naar je lichaam…

Een opkomend pijntje dat niet meer weggaat of je gaat door je enkel… Een blessure kan je sportplezier aardig vergallen. Blessurepreventie bestaat niet alleen uit een warming-up; je kunt meer doen om blessures te voorkomen.

Wie geen stevige spieren heeft, loopt meer kans op blessures. Train daarom voldoende je been-, buik- en rugspieren, zodat deze de grootste schokken kunnen opvangen. En vergeet de warming-up en cooling-down vooral niet!

Onze trainers zijn zeer ervaren in het begeleiden van sporters en adviseren je graag hoe je blessures kunt voorkomen. We begeleiden individueel en in groepen en komen met veel plezier op jouw sportclub een lezing geven.

Voorkom knieklachten bij sportende kinderen en tieners!

Met veel plezier werken wij als sportfysiotherapeuten maar aan het Join(T) Forces programma.
Aanleiding voor het ontwikkelen van Join(t)Forces is gebaseerd op bovenstaande feiten. Het is onze gezamenlijke ambitie om, op zowel lokaal als op landelijk niveau, een gestandaardiseerd oefenprogramma als warming-up te introduceren ter preventie van knieblessures voor sportende kinderen en tieners!

Het oplopen van een zware knieblessure (veelal een voorste kruisbandletsel) heeft niet alleen fysieke, maar ook sociaal-maatschappelijke en financiële gevolgen. Onze opzet is eenvoudig en zeer geschikt om in te passen in de warming-up en training bij sportverenigingen en scholen.

Bekijk bijgaand filmpje als toelichting.